سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.::پایگاه اطلاع رسانی"هیئت زینبیون"محفل بسیجیان و رهروان شهدا::.

سفارش می‌کنم که جنازه مرا رو به روی مرقد مطهر بی‌بی فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار داده، و در این حال یک سر عمامه‌ام را به ضریح و سر دیگر را به تابوت بسته، به عنوان دخیل، و در این هنگام مصیبت وداع مولای من حسین مظلوم با اهل‌بیت طاهرینش را بخوانند .گفتند سید میخواسته با حضرت معصومه وداع کند.

 

 

فرازهایی از وصیت‌نامه آیة الله مرعشی نجفی

* سفارش می‌کنم او را (فرزند ارشد ایشان جناب حجت الاسلام سیدمحمود مرعشی نجفی) به دوری جستن از بی‌کاری و بطالت و صرف عمر عزیز در چیزهایی که نفعی ندارد. روایت شده است که: «ان الله تعالی شانه یبغض الشباب الفارغ؛ خداوند تعالی، جوان بی‌کار را دشمن می‌دارد.»

* و سفارش می‌کنم به این که کیسه‌ای که در آن خاک مرقد ائمه طاهرین علیهم السلام و اولاد آنان و قبور اصحاب و بزرگان را جمع آوری کرده‌ام، را برای تیمن و تبرک با من دفن نمائید و مقداری از آن را هم زیر صورت و قدری محاذی صورت بریزند.

* و سفارش می‌کنم او را به این که لباس سیاهی که در ماه‌های محرم و صفر می‌پوشیدم، با من دفن شود .

* و سفارش می‌کنم به سجاده‌ای که هفتاد سال بر آن نماز شب به جا آورده‌ام، با من دفن شود .

* و سفارش می‌کنم او را به تسبیحی از تربت امام حسین علیه السلام که با آن در سحرها به عدد آن استغفار کرده‌ام، با من دفن شود.

* و سفارش می‌کنم به دستمالی که اشک‌های زیادی در رثای جدم حسین مظلوم و اهل‌بیت مکرم او ریخته و صورت خود را با آن پاک می‌کردم، بر روی سینه در کفنم بگذارند.

* و سفارش می‌کنم او را که پیوسته با طهارت و وضو باشد، چه آن خود سبب نور باطن و برطرف کننده آلام و اندوه‌ها است .

* و سفارشش می‌کنم که جنازه مرا رو به روی مرقد مطهر بی‌بی فاطمه معصومه سلام الله علیها قرار داده، و در این حال یک سر عمامه‌ام را به ضریح و سر دیگر را به تابوت بسته، به عنوان دخیل، و در این هنگام مصیبت وداع مولای من حسین مظلوم با اهل‌بیت طاهرینش را بخوانند .

* و سفارش می‌کنم او را که جنازه مرا در حسینیه‌ای که برای عزای جدم تاسیس کرده‌ام قرار داده و همین عمل بستن عمامه را را تکرار کنند. بدین ترتیب که یک سر آن را به منبر سیدالشهداء علیه السلام و سر دیگر با به تابوت بسته و همان گونه مصیبت وداع را بخوانند .

* و سفارش می‌کنم او را که دامن همت به کمر زده و با اراده تمام و آهنین آماده ترویج دین حنیف و دفاع از مذهب حقه اثنی عشری باشد، چه این مذهب غریب است و با فریاد بلند آوا سر می‌دهد: آیا کمک کننده‌ای هست که دفاع از من کند؟ و نمی‌بینیم کسی لبیک گفته و ناله او را پاسخ دهد مگر عده کمی که پروردگار کوشش‌های آنان را سپاسگزاری کند.

* و سفارش می‌کنم به کم کردن معاشرت و همنشینی، زیرا معاشرت در این زمان هم منع دارد و هم خطر، و کم انجمنی است که خالی از بهتان و غیبت در حق مومنین و عیب‌جویی و تحقیر و ضایع کردن حقوق آنان باشد .

وصیتنامه آیت الله مرعشی نجفی

* سفارش می‌کنم او را بر صله رحم زیرا آن از نیرومندترین اسباب توفیق و برکت در عمر و زیادی روزی است.

* و سفارش می‌کنم او را به مداومت این دعا پس از ذکر رکوع خصوصا در رکعت آخر:

«اللهم صل علی محمد و آل محمد و ترحم علی عجزنا و اغثنا بحقهم»؛ «پروردگارا! بر محمد و خاندانش درود فرست و ترحم بر عجز ما کن، و به حق آنان پناهمان بده و به دادمان برس.»

* و سفارش می‌کنم کوشش کند که بدن من در همین کتابخانه دفن شود، حتی اگر در بیرون شهر قم اجل من فرا رسد .

فرزند حضرت آیت الله مرعشی می‌فرماید: اینجانب انگیزه سفارش دفن در کتابخانه را از ایشان سوال کردم که چنین بیان داشتند: «حقیر با آن که محل دفن مناسبی در حرم مطهر بی‌بی فاطمه معصومه سلام الله علیها برایم از سالیان قبل در نظر گرفته شده، لکن میل دارم در کنار کتابخانه عمومی زیر پای افرادی دفن شوم که به دنبال مطالعه علوم آل محمد صلی الله علیه و آله به این کتابخانه می‌آیند.»





طبقه بندی: وداع-حضرت معصومه-مرعشی نجفی-زینبیون-اشک-حسین-وصیت
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91 اسفند 3 توسط zeinabion

قالب وبلاگ