سفارش تبلیغ
صبا ویژن
.::پایگاه اطلاع رسانی"هیئت زینبیون"محفل بسیجیان و رهروان شهدا::.

dsrty

حضرت آیت‌ الله مکارم شیرازی(مدظلّه)درجلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم

متأسفانه در سال‌های اخیر از سوی برخی مسئولان، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مورد بی‌مهری قرار گرفت تا آنجا که گفتند ما از گشت ارشاد بدمان می‌آید

ادامه خبر در ادامه مطلب

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در بیستمین روز از ماه مبارک رمضان در ادامه جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که در حرم کریمه اهل بیت(علیهم السلام) برگزار شد با اشاره به شب‌های قدر، فرمودند: در شب‌های احیا نه تنها باید از گناهان کبیره توبه کنیم، بلکه باید از گناهان کوچک که ممکن است تعداد آنها زیاد باشد نیز توبه کنیم.

 ایشان در ادامه به بیان اهمیّت و شرایط استجابت دعا پرداخت و اظهار کردند: یکی از مهم‌ترین شرایط استجابت دعا زنده شدن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است، نباید بی‌تفاوت از کنار صحنه‌های منکرات رد شد چرا که دعا در این شرایط مستجاب نمی‌شود.

 معظّم له با تأکید بر اینکه امر به معروف با محبّت همراه است و خشونت در آن جایی ندارد، تصریح کردند: متأسفانه در سال‌های اخیر از سوی برخی مسئولان، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مورد بی‌مهری قرار گرفت تا آنجا که گفتند ما از گشت ارشاد بدمان می‌آید.

 ایشان در ادامه با انتقاد از ضرب و شتم ناهیان منکر، این مسأله را معلول دهن کجی برخی از مسؤولان به مسأله امر به معروف دانست و فرمودند: کار به جایی رسیده است که آمر به معروف و ناهی از منکر از سوی اوباش کتک می‌خورد.

 ایشان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی طبق صریح قرآن مجید اقامه نماز، زکات و امر به معروف و نهی از منکر از وظایف اصلی حکومت است و باید مورد توجه جدّی قرار گیرد، سفارش کردند: باید همه به سهم خود در این زمینه تلاش کرده و فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را زنده کنند تا دعاهایمان مستجاب شود.


تاریخ انتشار : « 1392/05/10 »



نوشته شده در تاریخ جمعه 92 مرداد 11 توسط zeinabion

قالب وبلاگ